Drodzy Rodzice,
poniżej znajdą Państwo informacje i porady, jak uchronić dziecko przed różnymi niebezpieczeństwami czyhającymi na nie w jego otoczeniu, oraz jak postępować, gdy dziecko znajdzie się w sytuacji zagrażającej zdrowiu, a także informacje o organizacji i zasadach panujących w naszym szpitalu.
Lista Materiałów Edukacyjnych:
- Przewodnik pacjenta w UDSK w Białymstoku
- Zasady uczestnictwa rodziców opiekunów w procesie opieki nad pacjentem hospitalizowanym
- 10 zasad bezpieczeństwa dziecka w domu – ulotka
- Informacje dotyczące wirusa RS
- Połknięcie przez dziecko ciała obcego-przewodnik rodzica
- Nawigator Pacjenta. Praktyczny poradnik jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia
Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem:
- Polityka ochrony dzieci przed krzywdzeniem w UDSK w Białymstoku
- Załącznik nr 1 Zasady bezpiecznego zatrudniania personelu
- Załącznik nr 2 Zasady bezpiecznych relacji pomiędzy personelem, a dziećmi oraz współpracy z rodzicami
- Załącznik nr 2a Zasady bezpiecznych relacji pomiędzy personelem, a dziećmi oraz współpracy z rodzicami (wersja dla dzieci)
- Załącznik nr 2b Zasady bezpiecznych relacji pomiędzy personelem, a dziećmi oraz współpracy z rodzicami dla Centrum Psychiatrii Dzieci i Młodzieży
- Załącznik nr 3 Zasady bezpiecznych relacji między pacjentami
- Załącznik nr 3a Zasady bezpiecznych relacji między pacjentami (wersja dla dzieci)
- Załącznik nr 4 Schemat postepowania w przypadku krzywdzenia dziecka przez pracownika/osobę współpracującą
- Załącznik nr 5 Schemat postepowania w przypadku krzywdzenia dziecka przez rodzica/opiekuna
- Załącznik nr 6 Schemat postepowania w przypadku krzywdzenia dziecka ze strony innego dziecka
- Załącznik nr 7 Formularz „Zgłaszanie podejrzenia krzywdzenia dziecka w UDSK Białystok”
- Załącznik nr 8 Ochrona prywatności małoletniego. Zasady ochrony danych osobowych, w tym wizerunku dzieci w placówce
Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego:
Zdarzenia niepożądane wymagają stałego i ciągłego nadzoru, monitorowania, raportowania, oceny, analizy, wyciągania wniosków oraz ustalania możliwości poprawy. Dlatego w celu zwiększenia bezpieczeństwa naszych Małych Pacjentów, Uniwersytecki Dziecięcy Szpital Kliniczny im. L. Zamenhofa w Białymstoku zaprasza Państwa do zgłaszania zdarzeń niepożądanych. UDSK będzie mógł identyfikować rozwiązania, które można wykorzystać do poprawy bezpieczeństwa pacjenta.
A co to są zdarzenia niepożądane? Przygotowaliśmy dla informator, który przybliży Państwu temat zdarzenia niepożądanego:
Zdarzenia niepożądane w szpitalu- informacje dla rodziców
Zgłoszenie zdarzenia niepożądanego może odbywać się przez:
- zgłoszenie drogą elektroniczną przez wypełnienie formularza zgłoszenia i przesłanie go na adres e-mail: jakosc@udsk.pl
- lub
- zgłoszenie pisemne przez Kancelarię Szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do: UDSK w Białymstoku, ul. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok z dopiskiem Zespół ds. Analizy Zdarzeń Niepożądanych
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Procedura rozpatrywania spraw zgłoszonych do rozstrzygnięcia odbywa się z zapewnieniem poufności.
Zespół ds. Etyki:
W Uniwersyteckim Dziecięcym Szpitalu Klinicznym im. L. Zamenhofa w Białymstoku funkcjonuje Zespół ds. Etyki powołany dla potrzeb pracowników, pacjentów i ich rodzin.
Zespół tworzą pracownicy Szpitala: lekarz, pielęgniarka i psycholog:
- dr n. med. Łucja Dakowicz – Przewodnicząca
- dr n. o zdr. mgr plg. Urszula Chrzanowska
- mgr Marzanna Radecka
Do zespołu Etyki mogą być zgłaszane sprawy dotyczące:
- naruszenia praw pacjenta i lub/ jego opiekunów/rodziny,
- naruszenia tajemnicy zawodowej lub zasad poufności,
- trudności w zakresie komunikacji interpersonalnej, mające negatywny wpływ na proces leczenia,
- podejrzenia zachowań o charakterze mobbingu wśród personelu,
- wszelkiego rodzaju sytuacji konfliktowych.
Zgłaszanie wniosków do rozstrzygnięcia przez Zespół ds. Etyki może odbywać się przez:
- zgłoszenie drogą elektroniczną przez wypełnienie formularza zgłoszenia i przesłanie go na adres e-mail: lucja.dakowicz@udsk.pl
- lub
- zgłoszenie pisemne przez Kancelarię Szpitala w zaklejonej kopercie zaadresowanej do: UDSK w Białymstoku, ul. Waszyngtona 17, 15-274 Białystok z dopiskiem Zespół ds. Etyki
Zgłoszenia anonimowe nie będą rozpatrywane.
Procedura rozpatrywania spraw zgłoszonych do rozstrzygnięcia odbywa się z zapewnieniem poufności.
Pozostałe przydatne informacje:
- Ankieta Satysfakcji Pacjenta
- Badania i usługi medyczne płatne
- Dobry posiłek w szpitalach
- Dostęp do dokumentacji medycznej
- E-Portal Pacjenta (E-Rejestracja)
- Leczenie bólu – informacje dla rodziców
- Materiały Informacyjne dla Rodziców
- Opieka Duszpasterska
- Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
- Plan Szpitala
- Pobyt Pacjentów w Stanach Terminalnych
- Pobyt w Szpitalu
- Pracownik Socjalny Szpitala
- Programy edukacyjne
- Przygotowanie do badań
- Wizyta w Poradni
- Zalecenia dietetyczne
- УКРАЇНА